21.11.2025 10:38
ЗАЯВА
ЗАЯВА
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації
«Детальний план території на земельній ділянці площею 2,0116 га з кадастровим номером 3210946200:01:034:0004, що розташована в селищі Коцюбинське по вул. Пономарьова, 30»
|
1. |
Замовник |
Виконавчий комітет Коцюбинської селищної ради Бучанського району Київської області Юридична адреса: 08298 Київська обл., Бучанський район, селище Коцюбинське, вул. Докiвська, буд.2 Тел.: (4597)95237 Контактний e-mail: radakocubinske@gmail.com |
|
2. |
Виконавець |
ТОВ «НАУКОВО-ПРОЕКТНИЙ IНСТИТУТ РОЗВИТКУ ГРОМАД» Юридична адреса: 08130, Україна, Бучанський р-н, Київська обл., с. Петропавлiвська Борщагiвка, вулиця Соборна, будинок, 106, нежитлове примiщення 110 Тел.: +380673434300 Контактний e-mail: npirg.ua@gmail.com
|
|
3. |
Вид та основні цілі документа державного планування (далі – ДДП), його зв’язок з іншими ДДП |
Вид ДДП – містобудівна документація місцевого рівня - детальний план території. Проєкт містобудівної документації «Детальний план території на земельній ділянці площею 2,0116 га з кадастровим номером 3210946200:01:034:0004, що розташована в селищі Коцюбинське по вул. Пономарьова, 30» розробляється на підставі Рішення Коцюбинської селищної ради Бучанського району Київської області від 24 липня 2025 року № 1367-47-ІХ. Основні цілі ДДП: Детальний план території розробляється з метою уточнення планувальної структури і функціонального призначення території, просторової композиції, параметрів забудови та ландшафтної організації, визначення містобудівних умов та обмежень, визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними нормами та підлягає стратегічній екологічній оцінці. Відповідно до ст.19 п.1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» ДПТ у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Проєкт виконано відповідно до: Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про основи містобудування», «Про стратегічну екологічну оцінку», «Про оцінку впливу на довкілля» тощо. Постанов КМУ від 1 вересня 2021 р. № 926 «Про порядок розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 31 грудня 2024 р. № 1557); від 21 жовтня 2015р. № 835 «Про затвердження положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у форматі відкритих даних» тощо. Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 15.08.2018 р. № 220 «Про затвердження вимог до структури і формату оприлюднення відомостей про містобудівну документацію в мережі Інтернет» Державних будівельних норм ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій» (Зміна №1), ДБН Б.2.2-5-2011 «Благоустрій територій», ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів», тощо. |
|
4. |
Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів) |
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. В межах території проєктування види планової діяльності та об’єкти, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля відсутні. ДПТ враховані існуючі та запроєктовані об’єкти, які будуть створювати охоронні та санітарно-захисні зони, у т.ч. санітарні розриви, що матимуть ймовірний вплив на довкілля та здоров’я населення. Всі об’єкти, що створюють негативний вплив на довкілля запроєктовані з додержанням санітарних норм та правил. |
|
5. |
Ймовірні наслідки зокрема: |
|
|
— для довкілля, у тому числі для здоров’я населення |
Аналітичні спостереження та виявлення знакових, ключових форм екологічного забруднення для подолання та зниження факторів ризику для довкілля, у тому числі для здоров’я населення. Вплив на довкілля, у тому числі на здоров’я населення здійснюється від об’єктів інженерної та транспортної інфраструктури, що запроектовані в ДПТ |
|
|
— для територій з природоохоронним статусом |
В межах розробки ДПТ території екологічної мережі, Смарагдової мережі та території, які пропоновані для наступного заповідання, відсутні. Об’єктами природно-заповідного фонду, в межах громади, являються території Національного природного парку «Голосіївський», у складі якого розміщені Загальнозоологічний заказник місцевого значення «Річка Любка», Ботанічна пам’ятка природи загальнодержавного значення «Романівське болото» та землі державного лісового господарства. Рішення детального плану не будуть мати шкідливий вплив на об’єкти природно-заповідного фонду та екологічної мережі, проектні рішення направлені на максимальну нівеляцію техногенного впливу на усі компоненти довкілля. |
|
|
— транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення |
Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, відсутні. |
|
|
6. |
Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо ДДП не буде затверджено |
Зважаючи на інтегративність проєктних рішень містобудівної документації, розгляд виправданих альтернатив проєктних рішень відбувається в процесі розробки документу державного планування, а саме технічні та територіальні альтернативи. З метою розгляду альтернативних рішень та їх екологічних наслідків передбачається розглянути «Варіанті нульової альтернативи», без впровадження проєктних змін, розгляд технічних та територіальних альтернатив, а також варіант виконання проектних рішень містобудівної документації». |
|
7. |
Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки |
Передбачається використовувати статистичну інформацію, дані моніторингу стану довкілля, іншу доступну інформацію. Передбачається використовувати доповіді про стан довкілля, статистичну інформацію, інформацію, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проєкту ДДП, дані моніторингу стану довкілля, експертні оцінки та інша доступна інформація. |
|
8. |
Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування |
У ході виконання стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути доцільність запровадження заходів із запобігання, зменшення та пом’якшення можливих негативних наслідків реалізації проектних рішень детального плану території на довкілля та стан здоров’я населення, які мають успішні приклади впровадження в інших населених пунктах України або світу. Для запобігання негативному впливу на довкілля та здоров'я населення передбачені такі заходи: - забезпечення дотримання нормативних санітарно-захисних та охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарних та побутових розривів, що визначені ДПТ; - налагодження ефективної системи санітарного очищення території проєктування; - впровадження комплексу заходів з інженерної підготовки території, що включать загальні та спеціальні заходи; - проведення комплексного благоустрою території, в т.ч., озеленення території; - захист атмосферного повітря; - захист підземних вод; - охорону ґрунтового покриву; - охорону навколишнього середовища від дії шуму та електромагнітного випромінювання. На всіх етапах реалізації ДПТ проектні рішення будуть здійснюватися в відповідності з нормами і правилами охорони навколишнього середовища і вимог екологічної безпеки, в тому числі вимоги Закону України «Про охорону земель»; Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»; Закону України «Про охорону атмосферного повітря» тощо. |
|
9. |
Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку |
Звіт про СЕО розробляється у складі містобудівної документації. Структура та зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку передбачені відповідно до вимог статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», а саме: 1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування; 2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування; 6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків; 7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування; 8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки); 9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; 10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності); |
|
10. |
Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання |
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки подаються у письмовій формі до Виконавчого комітету Коцюбинської селищної ради Бучанського району Київської області. Юридична адреса: 08298 Київська обл., Бучанський район, селище Коцюбинське, вул. Докiвська, буд.2 та на електронну адресу: radakocubinske@gmail.com Термін прийняття зауважень та пропозицій – 10 днів з моменту оприлюднення заяви про визначення обсягу СЕО. Відповідальна особа – Валентина УНИНЕЦЬ − начальник відділу містобудування та архітектури Виконавчого комітету Коцюбинської селищної ради Бучанського району Київської області. |
ЗАЯВА
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту на внесення змін до
містобудівної документації
«Генерального плану селища Коцюбинське Бучанського району Київської області»
|
1. |
Замовник |
Виконавчий комітет Коцюбинської селищної ради Бучанського району Київської області Юридична адреса: 08298 Київська обл., Бучанський район, селище Коцюбинське, вул. Докiвська, буд.2 Тел.: (4597)95237 Контактний e-mail: radakocubinske@gmail.com |
|
2. |
Виконавець |
ТОВ «НАУКОВО-ПРОЕКТНИЙ IНСТИТУТ РОЗВИТКУ ГРОМАД» Юридична адреса: 08130, Україна, Бучанський р-н, Київська обл., с. Петропавлiвська Борщагiвка, вулиця Соборна, будинок, 106, нежитлове примiщення 110 Тел.: +380673434300 Контактний e-mail: npirg.ua@gmail.com
|
|
3. |
Вид та основні цілі документа державного планування (далі – ДДП), його зв’язок з іншими ДДП |
Вид ДДП – містобудівна документація місцевого рівня: внесення змін до містобудівної документації «Генерального плану селища Коцюбинське Бучанського району Київської області». Розроблення містобудівної документації забезпечує принципове вирішення питань розвитку та територіальної громади, а також визначення умов використання території для містобудівних потреб. Генеральний план населеного пункту, призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території селища Коцюбинське. Проєкт внесення змін до містобудівної документації «Генерального плану селища Коцюбинське Бучанського району Київської області» розробляється на підставі Рішення Коцюбинської селищної ради Бучанського району Київської області від «31» березня 2025 року №1252-44-IX на підставі Аналітичного звіту за результатами містобудівного моніторингу Генерального плану селища Коцюбинське Бучанського району Київської області, затвердженого Наказом відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Коцюбинської селищної ради №11 від 28.03.2025 р. відповідно до Порядку проведення містобудівного моніторингу, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.09.2011 №170. Основні цілі ДДП:
Під час розробки проєкту враховано: стратегії та програми економічного, демографічного, екологічного, соціального розвитку відповідної території, програми розвитку інженерно-транспортної інфраструктури, охорони навколишнього природного середовища, чинна містобудівна документація на місцевому рівні та проектна документація, інформація містобудівного, земельного та інших кадастрів, заяви щодо забудови та іншого використання території.
|
|
4. |
Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів) |
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. В межах території проєктування визначені наступні види планової діяльності та об’єкти, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (друга категорія):
Проєктними рішеннями внесення змін до містобудівної документації «Генерального плану селища Коцюбинське Бучанського району Київської області» враховані існуючі та запроектовані об’єкти, споруди, які будуть створювати охоронні та санітарно-захисні зони. Всі об’єкти, що створюватимуть негативний вплив на довкілля запроектовані з дотриманням санітарних норм та правил. |
|
5. |
Ймовірні наслідки зокрема: |
|
|
— для довкілля, у тому числі для здоров’я населення |
Аналітичні спостереження та виявлення знакових, ключових форм екологічного забруднення для подолання та зниження факторів ризику для довкілля, у тому числі для здоров’я населення. |
|
|
— для територій з природоохоронним статусом |
В межах селища Коцюбинське Бучанського району Київської області території екологічної мережі, Смарагдової мережі та території, які пропоновані для наступного заповідання, відсутні. Об’єктами природно-заповідного фонду, в межах громади, являються території Національного природного парку «Голосіївський», у складі якого розміщені Загальнозоологічний заказник місцевого значення «Річка Любка» та Ботанічна пам’ятка природи загальнодержавного значення «Романівське болото» та землі державного лісового господарства. Окрім об’єктів природно-заповідного фонду екологічний каркас в межах громади, представлений системою зелених насаджень загального користування (парки, сквери), водними акваторіями та їх прибережними захисними смугами. Проектом передбачений інженерно-екологічний благоустрій та озеленення цих територій, що сприятиме оздоровленню середовища та забезпечить його оптимізацію. Таким чином, проектними рішеннями передбачені заходи для збереження природоохоронних об’єктів та їх подальшого розвитку та розширення, нівеляції негативного впливу проектної діяльності та недопущення будь-якого техногенного впливу на них: - врахування обмежень санітарно-гігієнічного, інженерно-геологічного, природоохоронного значення для недопущення техногенного впливу на компоненти довкілля;
|
|
|
— транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення |
Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, відсутні. |
|
|
6. |
Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо ДДП не буде затверджено |
Зважаючи на інтегративність проєктних рішень внесення змін до містобудівної документації «Генерального плану селища Коцюбинське Бучанського району Київської області», розгляд виправданих альтернатив проєктних рішень відбувається в процесі розробки документу державного планування, а саме технічні та територіальні альтернативи. З метою розгляду альтернативних рішень та їх екологічних наслідків передбачається розглянути «Варіанті нульової альтернативи», без впровадження проєктних змін, розгляд технічних та територіальних альтернатив, а саме порівняння варіантів окремих рішень генерального плану, а також варіант виконання проектних рішень внесення змін до містобудівної документації «Генерального плану селища Коцюбинське Бучанського району Київської області». |
|
7. |
Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки |
Передбачається використовувати статистичну інформацію, дані моніторингу стану довкілля, іншу доступну інформацію. |
|
8. |
Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування |
У ході виконання стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути доцільність запровадження заходів із запобігання, зменшення та пом’якшення можливих негативних наслідків реалізації проектних рішень внесення змін до містобудівної документації «Генерального плану селища Коцюбинське Бучанського району Київської області» на довкілля та стан здоров’я населення, які мають успішні приклади впровадження в інших населених пунктах України або світу, у першу чергу щодо: – оптимізації функціонально-планувальної організації виробничих територій та забезпечення їх санітарно-гігієнічної сумісності з житловою та громадською забудовою, дотримання нормативних санітарно-захисних зон та відстаней від промислових, інженерно-комунальних, транспортних та інших об’єктів, що є джерелами забруднення навколишнього середовища; – вдосконалення та подальшого розвитку транспортної мережі селища Коцюбинське з урахуванням необхідності забезпечення протишумового захисту та дотримання нормативних санітарних розривів; – розширення мережі зелених насаджень загального користування з урахуванням нормативних показників та їх формування; – налагодження ефективної системи санітарного очищення території населеного пункту; – проведення реконструкції головних споруд та мереж комунальних систем теплопостачання, електропостачання, водопостачання та каналізування шляхом впровадження новітніх енергоефективних технологій; – впровадження комплексу заходів з інженерної підготовки території, що включать загальні та спеціальні заходи; – захист атмосферного повітря, підземних вод; – охорона ґрунтового покриву;
Окрім того, повинні бути враховані затверджені заходи, визначені законодавством та нормативно-правовими актами, щодо запобігання, зменшення та пом’якшення негативних впливів на довкілля та стан здоров’я населення. |
|
9. |
Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку |
Звіт про СЕО розробляється у складі містобудівної документації. Структура та зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку передбачені відповідно до вимог статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», а саме: 1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування; 2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування; 6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків; 7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування; 8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки); 9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; 10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності); |
|
10. |
Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання |
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки подаються у письмовій формі до Виконавчого комітету Коцюбинської селищної ради Бучанського району Київської області. Юридична адреса: 08298 Київська обл., Бучанський район, селище Коцюбинське, вул. Докiвська, буд.2 та на електронну адресу: radakocubinske@gmail.com Термін прийняття зауважень та пропозицій – 10 днів з моменту оприлюднення заяви про визначення обсягу СЕО. Відповідальна особа – Валентина УНИНЕЦЬ − начальник відділу містобудування та архітектури Виконавчого комітету Коцюбинської селищної ради Бучанського району Київської області. |
Поділитись
Дізнайтеся також
Усі повідомлення